Beschikbaar voor nieuwe opdrachten: 06 18 577 042
Gaan de spelers van jouw spel voor de hoogste score in een casual game? Of leren zij iets door aan de slag te gaan met een serious game? Welke kant het ook op gaat, de speler komt altijd verder en bereikt iets dat hij/zij van tevoren niet wist of kon.
Simpel van opzet, eenvoudig te leren en heel vermakelijk. Het type spel waarvan je snel even een potje doet terwijl je op de bus staat te wachten.
Casual games lenen zich goed voor promoties van producten en/of acties. Een puzzeltje of actielevel waarbij het eigen product van toepassing is... een kortingscode voor de snelste speler... er is van alles te verzinnen!
Keloid Media heeft onder de noemer PolderPowerrr de casual games Kubika en Supermerel uitgebracht voor de iPhone/iPad. (inmiddels niet meer te verkrijgen) Op de achtergrond wordt altijd gewerkt aan nieuwe 2D-spellen.
Spelenderwijs leren, wie wil dat nu niet? Zowel op de basisschool als op de middelbare school kunnen leerlingen gebaat zijn bij een spel.
Educatieve spellen zijn specifiek gericht op het aanbrengen van kennis of trainen van vaardigheden. Denk hierbij aan het automatiseren handelingen (bijvoorbeeld bij wiskunde) of het bedenken van oplossingen voor complexe scenario's (bijvoorbeeld bij biologie of geschiedenis).
Keloid Media heeft in opdracht van de VU Amsterdam het spel De Watermanager ontwikkeld waarmee middelbare scholieren zich bij aardrijkskunde bewust werden van de gevaren van oppervlaktewater in Nederland.
Scores doen er niet toe. Het gaat om de beleving, de ervaring en het ontdekken. Dit zijn niet zomaar spelletjes!
Stel jij wilt werknemers kennis laten maken met een nieuwe werkwijze of jij wilt mensen van nieuwe inzichten voorzien, dan kan een serious game van dienst zijn. Simulaties of onderzoek naar gedragingen zijn ook voorbeelden van velden waarin deze spellen kunnen helpen. En dat er misschien toch een aantal sterren of gratis lunch te verdienen valt, dat is dan mooi meegenomen!
Voor het Erasmus MC heeft Keloid Media een serious game ontwikkeld waarmee onderzoek gedaan werd naar pestgedrag bij jonge kinderen op de basisschool.
Wat past bij jouw doelgroep?
Het spel Kubika heeft vele spelers gefrustreerd. Waarom? Omdat de tegenspeler net even sneller was en er vervolgens bij hen een verkeerd blokje op het scherm kwam. Die 3-op-een-rij kon je dan wel vergeten. Volgend potje dan maar? Aktie!
Kubika is een voorbeeld van een zogenaamde casual game, oftewel een spel dat je zonder moeite altijd en overal wel kunt spelen op de mobiele telefoon. Bij de bushalte, het koffieautomaat of gewoon thuis op de bank.
Voor de Rotterdamse zorgverlener Pameijer is een een omgeving ontwikkeld waarin cliënten hun dagelijkse bezigheden en sociale contacten kunnen ordenen. Voor wie bijvoorbeeld boodschappen doen al even teveel is, kan deze activiteit als uitdaging neergezet worden. In de speels ogende omgeving kan vervolgens bijgehouden wat de progressie is en kan een cliënt samen met de begeleider de ondernomen actie beoordelen.
Dit project is uitgevoerd in samenwerking met Dennis Happé van Denns Werk.